• Bezoek ons: Athenesingel 8 2548 TH Den Haag of bel 070- 396 83 46
/
    • Bezoek ons: Athenesingel 8 2548TH Den Haag of bel 070- 396 83 46
    • Veel gestelde vragen

      Waarom moet ik mij legitimeren bij de inschrijving?
      Sinds 2009 is het wettelijk verplicht om uw burgerservicenummer te vermelden in uw patiëntendossier. Dit kunnen wij controleren d.m.v. uw ID kaart, paspoort of rijbewijs.

      Wat kan ik doen bij hevige (kies) pijn in de avond of in het weekend?
      Wanneer u hevige (kies) pijn hebt en pijnstillers niet voldoende zijn, kunt u contact opnemen met de spoedgevallendienst: 070-3110305

      Vanaf welke leeftijd moet mijn kind naar de tandarts?
      Wij adviseren om uw kind vanaf zo klein mogelijk mee te nemen tijdens uw controles. Zo raakt u kind vertrouwd ‘met naar de tandarts gaan’. Vanaf de leeftijd van 2 jaar is het raadzaam om te komen voor halfjaarlijkse controles. Wij zullen dan spelenderwijs (zoals tanden tellen) de controle uitvoeren.

      Mijn tandvlees bloedt, is dit normaal?
      Nee, als het tandvlees bloed tijdens het poetsen en/of eten kan dit duiden op een tandvleesontsteking. Het is raadzaam om hiervoor een afspraak te maken met de mondhygiënist.

      Kan ik als ik zwanger ben ook gewoon naar de tandarts of mondhygiënist gaan?
      Ja, u kunt als u zwanger bent gewoon de tandarts of mondhygiënist bezoeken. Vermeld wel altijd bij de medische update dat u zwanger bent zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

      Wat moet ik doen als ik mijn afspraak wil annuleren buiten de openingstijden van de praktijk?
      Een huisregel van onze praktijk is dat afspraken 24 uur van te voren afgemeld moeten worden( afspraken van een uur of langer dienen minimaal 48 uur van te voren afgemeld te worden). Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat u ineens ziek wordt, ook dan vernemen wij graag zo snel mogelijk dat u niet kunt komen op uw afspraak. Mocht deze situatie zich voordoen buiten de openingstijden van de praktijk dan kunt u altijd de voicemail inspreken (070- 3968346) of een e-mail versturen naar info@tandartspraktijkwateringseveld.nl om uw afspraak te annuleren.

      Mijn tand is er volledig uitgeslagen, wat kan ik doen?
      Het is van belang dat u zo snel mogelijk naar de praktijk komt. Als u binnen 30 minuten op de praktijk bent is de kans op herstel het grootst. Bewaar de uitgeslagen tand onder uw tong zodat deze constant in aanraking is met uw speeksel, kijk hierbij wel uit voor het inslikken van de tand. Mocht het niet mogelijk zijn om uw tand onder uw tong te bewaren kunt u deze ook in een beetje melk leggen. Maak de tand niet schoon met een doekje of water!

      Kan ik altijd verdoofd worden als ik dat wil?
      Als u verdoofd wilt worden kan dit natuurlijk altijd, overleg vooraf wel altijd even met de tandarts of mondhygiënist.

      De tandarts en/of mondhygiënist zegt dat ik een bepaalde behandeling nodig heb, is dit dan verplicht?
      Nee, wij willen het beste voor u en uw gezondheid daarom zullen wij ook altijd vertellen wat er aan de hand is in uw mond en de mogelijke behandel opties met de beoogde kosten geven. Mocht u de behandeling niet willen dan stellen wij u op de hoogte van de mogelijke gevolgen en noteren wij dit in uw dossier.

      Ik wil mij inschrijven als patiënt maar ik wil alleen bij de mondhygiënist omdat ik elders een tandarts heb, kan dit?
      Ja, u kunt zich in onze praktijk ook alleen inschrijven voor de mondhygiënist.

      Ik ben patiënt en ik heb hevige kiespijn, kan ik dan direct terecht of moet ik een week wachten omdat er geen plek is?
      Voor spoedgevallen zoals hevige kiespijn hebben wij voor onze actieve patiënten(die minimaal 1 keer per jaar voor controle komen) altijd plaats. De balieassistente zal beoordelen of u dezelfde dag nog moet komen.

      Is er een wachtlijst voor het aannemen van nieuwe patiënten?
      Nee, wij hebben geen wachtlijst. U kunt zich telefonisch inschrijven of u kunt dit doen via de website. Zodra de inschrijving voltooid is, bellen wij u voor een afspraak.

      Ik heb nog pijn na de behandeling bij de tandarts of mondhygiënist, is dit normaal?
      Bij bepaalde behandelingen kan het voorkomen dat u napijn heeft, de tandarts of mondhygiënist zal dit altijd tijdens de behandeling met u bespreken. Mocht u het toch niet vertrouwen dan kunt u altijd contact met ons opnemen.